quarta-feira, 7 de junho de 2017

Ansiosamente à espera da 2ª temporada

Terminei ontem de ver The OA e já estou em pulgas para que chegue a segunda temporada. É uma das melhores séries que vi nos últimos tempos (talvez desde sempre), tal como "This is us" que também estou desejosa que volte. Mas "The OA" é uma série diferente, mais difícil de explicar, menos fácil de gostar, diria. Mas eu adoro, desde o primeiro episódio. Além de estar incrivelmente bem escrita (e realizada e representada e tudo e tudo), ainda tem frase que ficam na minha cabeça durante dias e dias. Aqui ficam algumas:
I can tell you everything that I did wrong. I didn't eat when I was hungry. Didn't sleep when I was tired. Didn't get warm when I was cold. It made me weak. But the biggest mistake I made was believing that if I cast a beautiful net, I'd catch only beautiful things.
Well, it's not really a measure of mental health to be well-adjusted in a society that's very sick.
And as you think about every step that led you here, you'll eventually realize it's no one's fault but your own. Your thoughts are gonna try to take you down. Don't let them. You'll find your freedom. In sleep. In your dreams. It's how we stay sane.

1 comentário: